Pisa 2018 (Record no. 196129)

MARC details
000 -LÍDER
campo de controle de tamanho fixo 02731nam a22002177a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROLE
campo de controle 196129
005 - DATA E HORÁRIO DA ÚLTIMA TRANSAÇÃO
campo de controle 20241029115802.0
008 - CAMPO DE DADOS FIXOS--INFORMAÇÃO GERAL
campo de controle de tamanho fixo 241029b |||||||| |||| 00| 0 POR d
040 ## - FONTE DA CATALOGAÇÃO
Instituição que transcreveu o registro Escola Canadense de Niterói - Expansão Itacoatiara
041 ## - CÓDIGO DE IDIOMA
Código do idioma do texto/trilha sonora ou título diferente English
110 ## - ENTRADA PRINCIPAL--NOME CORPORATIVO
Nome corporativo ou nome da jurisdição OECD
Função do autor por extenso Publisher
9 (RLIN) 2221
245 ## - TÍTULO
Título Pisa 2018
Restante do título Sky's the limit: growth mindset, students, and schools in Pisa
260 ## - PUBLICAÇÃO, DISTRIBUIÇÃO, ETC.
Local de publicação, distribuição, etc. [S.l.]:
Nome do editor, distribuidor, etc. OECD,
Data da publicação, distribuição, etc. 2021
300 ## - DESCRIÇÃO FÍSICA
Extensão 63 p.:
Dimensões (brochura)
490 ## - TÍTULO DA SÉRIE
Título da série Pisa
Número do volume ou designação sequencial da série 2018
520 ## - NOTA DE RESUMO, ETC
Resumo, etc. The OECD conducts the triennial Programme for International Student Assessment (PISA), a global yardstick for evaluating the quality, equity and efficiency of school systems. PISA regularly measures what 15-year-old students know and can do, and relates it to a wide range of aspects. For the first time in 2018, PISA included a “growth mindset” instrument to gauge students’ beliefs about intelligence malleability. To date, this has been the most global attempt to study growth mindset, surveying some 600 000 students in 78 countries and economies.In September 2020, the OECD, in collaboration with the Yidan Prize Foundation, organised an international 3-day workshop (Annex C) that pursued a two-fold objective: • Raise awareness and understanding of ongoing research and practices on growth mindset through the exchange of information among researchers and practitioners (Days 1 and 2). • Explore and outline future research plans, including a collaborative international research infrastructure that would enhance growth mindset practices and policies (Day 3).This workshop was an opportunity for PISA analysts to present the first preliminary cross-country analysis of growth mindset, and for researchers and practitioners to share the latest growth mindset developments and define the next steps of the research agenda. Capitalising on this event, the OECD has further analysed PISA data, linking growth mindset with learning outcomes, students’ attitudes and well-being, teachers and school practices, and contextual features of educational systems.Here, we present the PISA data and how it relates to the existing growth mindset literature. It is structured around 10 questions, progressively zooming out from the student level, to the teacher, school, and policy levels. Additional case studies summarise some of the workshop presentations or present relevant international practices pertaining to growth mindset development. This report provides insights to teachers and policy makers, and guides future actions towards better teaching practices and students’ experience in schools.
690 ## - ENTRADA LOCAL DE ASSUNTO--TERMO TÓPICO (OCLC, RLIN)
Termo tópico Reference
9 (RLIN) 1654
690 ## - ENTRADA LOCAL DE ASSUNTO--TERMO TÓPICO (OCLC, RLIN)
Termo tópico Education
9 (RLIN) 2222
690 ## - ENTRADA LOCAL DE ASSUNTO--TERMO TÓPICO (OCLC, RLIN)
Termo tópico Pisa
9 (RLIN) 2223
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA ADICIONADOS (KOHA)
Fonte da classificação ou esquema de arquivamento na estante Classificação Decimal Universal
Tipo de material Koha Referência
Ocultar no OPAC Não
Holdings
Situação do descarte Situação das perdas Fonte da classificação ou esquema de arquivamento na estante Situação física Não pode ser emprestado Coleção Biblioteca de origem Biblioteca atual Localização na estante Data de aquisição Total de empréstimos Número de chamada completo Código de barras Data de último acesso Data do preço efetivo Tipo de material Koha
    Classificação Decimal Universal     Referência Canadian School of Niterói - Itacoatiara Canadian School of Niterói - Itacoatiara Teacher's Corner 29/10/2024   OEC B0131 29/10/2024 29/10/2024 Referência

Powered by Koha