MARC details
| 000 -LÍDER |
| campo de controle de tamanho fixo |
02731nam a22002177a 4500 |
| 001 - NÚMERO DE CONTROLE |
| campo de controle |
196129 |
| 005 - DATA E HORÁRIO DA ÚLTIMA TRANSAÇÃO |
| campo de controle |
20241029115802.0 |
| 008 - CAMPO DE DADOS FIXOS--INFORMAÇÃO GERAL |
| campo de controle de tamanho fixo |
241029b |||||||| |||| 00| 0 POR d |
| 040 ## - FONTE DA CATALOGAÇÃO |
| Instituição que transcreveu o registro |
Escola Canadense de Niterói - Expansão Itacoatiara |
| 041 ## - CÓDIGO DE IDIOMA |
| Código do idioma do texto/trilha sonora ou título diferente |
English |
| 110 ## - ENTRADA PRINCIPAL--NOME CORPORATIVO |
| Nome corporativo ou nome da jurisdição |
OECD |
| Função do autor por extenso |
Publisher |
| 9 (RLIN) |
2221 |
| 245 ## - TÍTULO |
| Título |
Pisa 2018 |
| Restante do título |
Sky's the limit: growth mindset, students, and schools in Pisa |
| 260 ## - PUBLICAÇÃO, DISTRIBUIÇÃO, ETC. |
| Local de publicação, distribuição, etc. |
[S.l.]: |
| Nome do editor, distribuidor, etc. |
OECD, |
| Data da publicação, distribuição, etc. |
2021 |
| 300 ## - DESCRIÇÃO FÍSICA |
| Extensão |
63 p.: |
| Dimensões |
(brochura) |
| 490 ## - TÍTULO DA SÉRIE |
| Título da série |
Pisa |
| Número do volume ou designação sequencial da série |
2018 |
| 520 ## - NOTA DE RESUMO, ETC |
| Resumo, etc. |
The OECD conducts the triennial Programme for International Student Assessment (PISA), a global yardstick for evaluating the quality, equity and efficiency of school systems. PISA regularly measures what 15-year-old students know and can do, and relates it to a wide range of aspects. For the first time in 2018, PISA included a “growth mindset” instrument to gauge students’ beliefs about intelligence malleability. To date, this has been the most global attempt to study growth mindset, surveying some 600 000 students in 78 countries and economies.In September 2020, the OECD, in collaboration with the Yidan Prize Foundation, organised an international 3-day workshop (Annex C) that pursued a two-fold objective: • Raise awareness and understanding of ongoing research and practices on growth mindset through the exchange of information among researchers and practitioners (Days 1 and 2). • Explore and outline future research plans, including a collaborative international research infrastructure that would enhance growth mindset practices and policies (Day 3).This workshop was an opportunity for PISA analysts to present the first preliminary cross-country analysis of growth mindset, and for researchers and practitioners to share the latest growth mindset developments and define the next steps of the research agenda. Capitalising on this event, the OECD has further analysed PISA data, linking growth mindset with learning outcomes, students’ attitudes and well-being, teachers and school practices, and contextual features of educational systems.Here, we present the PISA data and how it relates to the existing growth mindset literature. It is structured around 10 questions, progressively zooming out from the student level, to the teacher, school, and policy levels. Additional case studies summarise some of the workshop presentations or present relevant international practices pertaining to growth mindset development. This report provides insights to teachers and policy makers, and guides future actions towards better teaching practices and students’ experience in schools. |
| 690 ## - ENTRADA LOCAL DE ASSUNTO--TERMO TÓPICO (OCLC, RLIN) |
| Termo tópico |
Reference |
| 9 (RLIN) |
1654 |
| 690 ## - ENTRADA LOCAL DE ASSUNTO--TERMO TÓPICO (OCLC, RLIN) |
| Termo tópico |
Education |
| 9 (RLIN) |
2222 |
| 690 ## - ENTRADA LOCAL DE ASSUNTO--TERMO TÓPICO (OCLC, RLIN) |
| Termo tópico |
Pisa |
| 9 (RLIN) |
2223 |
| 942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA ADICIONADOS (KOHA) |
| Fonte da classificação ou esquema de arquivamento na estante |
Classificação Decimal Universal |
| Tipo de material Koha |
Referência |
| Ocultar no OPAC |
Não |