MARC details
| 000 -LÍDER |
| campo de controle de tamanho fixo |
02298nam a22002417a 4500 |
| 001 - NÚMERO DE CONTROLE |
| campo de controle |
157939 |
| 005 - DATA E HORÁRIO DA ÚLTIMA TRANSAÇÃO |
| campo de controle |
20240604103753.0 |
| 008 - CAMPO DE DADOS FIXOS--INFORMAÇÃO GERAL |
| campo de controle de tamanho fixo |
240604b |||||||| |||| 00| 0 POR d |
| 040 ## - FONTE DA CATALOGAÇÃO |
| Instituição que transcreveu o registro |
Escola Canadense de Niterói - Expansão Itacoatiara |
| 041 ## - CÓDIGO DE IDIOMA |
| Código do idioma do texto/trilha sonora ou título diferente |
English |
| 110 ## - ENTRADA PRINCIPAL--NOME CORPORATIVO |
| Nome corporativo ou nome da jurisdição |
New Brunswick Department of Education and Early Childhood Development |
| Função do autor por extenso |
Publisher |
| 9 (RLIN) |
1653 |
| 245 ## - TÍTULO |
| Título |
World Issues 120 |
| 260 ## - PUBLICAÇÃO, DISTRIBUIÇÃO, ETC. |
| Local de publicação, distribuição, etc. |
New Brunswick : |
| Nome do editor, distribuidor, etc. |
New Brunswick Department of Education and Early Childhood Development, |
| Data da publicação, distribuição, etc. |
2017 |
| 300 ## - DESCRIÇÃO FÍSICA |
| Extensão |
52 p. : |
| Outros detalhes físicos |
ill. ; |
| Dimensões |
(bound book) |
| 500 ## - NOTA GERAL |
| Nota geral |
🔴 August 2017 |
| 520 ## - NOTA DE RESUMO, ETC |
| Resumo, etc. |
The World Issues 120 course has the potential to be a valuable experience for our<br/>students. In this course, students and teachers can draw upon the social sciences<br/>disciplines as well as other subject areas to frame their individual worldviews. If approached<br/>meaningfully and authentically, this course can demonstrate how all subject areas are used<br/>to understand and to solve significant local, national and global challenges. World Issues<br/>120 can encapsulate the student’s high school experience all the while leaving the door<br/>open for competencies development long after they have moved on.<br/><br/>The effective teacher is one who introduces relevant issues, engages students to interact<br/>with the issue through varied perspectives and sources, and then invites them to<br/>demonstrate what they have learned and, in many cases, offer solutions. In other words,<br/>the students themselves show that there is clear evidence that their learning has been<br/>enhanced. To achieve this, the teacher and student experiences must be based upon<br/>critical, authentic and experiential inquiry. <br/><br/>That is to suggest that students have theopportunity to deal with many real-life, real-time experiences. All teachers wish to have an<br/>impact in the classroom; the teacher who is constantly and sincerely in search of a deeper<br/>understanding of significant issues may well be the person who has the greatest influence<br/>on learning.<br/> |
| 690 ## - ENTRADA LOCAL DE ASSUNTO--TERMO TÓPICO (OCLC, RLIN) |
| Termo tópico |
Reference |
| 9 (RLIN) |
1654 |
| 690 ## - ENTRADA LOCAL DE ASSUNTO--TERMO TÓPICO (OCLC, RLIN) |
| Termo tópico |
Teacher's resources |
| 9 (RLIN) |
1655 |
| 690 ## - ENTRADA LOCAL DE ASSUNTO--TERMO TÓPICO (OCLC, RLIN) |
| Termo tópico |
World Issues |
| 9 (RLIN) |
1659 |
| 690 ## - ENTRADA LOCAL DE ASSUNTO--TERMO TÓPICO (OCLC, RLIN) |
| Termo tópico |
Curriculum |
| 9 (RLIN) |
1657 |
| 856 ## - LOCALIZAÇÃO ELETRÔNICA E ACESSO |
| Uniform Resource Identifier |
<a href="https://www2.gnb.ca/content/dam/gnb/Departments/ed/pdf/K12/curric/SocialStudies/WorldIssues120.pdf">https://www2.gnb.ca/content/dam/gnb/Departments/ed/pdf/K12/curric/SocialStudies/WorldIssues120.pdf</a> |
| 942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA ADICIONADOS (KOHA) |
| Fonte da classificação ou esquema de arquivamento na estante |
Classificação Decimal Universal |
| Tipo de material Koha |
Referência |
| Ocultar no OPAC |
Não |