Yo! Yes? (Record no. 125626)
[ view plain ]
| 000 -LÍDER | |
|---|---|
| campo de controle de tamanho fixo | 01580 a2200205 4500 |
| 001 - NÚMERO DE CONTROLE | |
| campo de controle | 125626 |
| 020 ## - ISBN - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER | |
| ISBN - International Standard Book Number | 9780531054697 |
| 040 ## - FONTE DA CATALOGAÇÃO | |
| Instituição que transcreveu o registro | Escola Canadense de Niteroi |
| 090 ## - NÚMERO DE CHAMADA LOCAL | |
| Número de chamada (OCLC) (R); Número de chamada, CALL (RLIN) (NR) | Y1- RAS |
| 100 ## - ENTRADA PRINCIPAL--NOME PESSOAL | |
| Nome pessoal | Raschka, Christopher |
| 245 10 - TÍTULO | |
| Título | Yo! Yes? |
| 260 ## - PUBLICAÇÃO, DISTRIBUIÇÃO, ETC. | |
| Local de publicação, distribuição, etc. | New York |
| 300 ## - DESCRIÇÃO FÍSICA | |
| Outros detalhes físicos | il. |
| 362 0# - DATAS DE PUBLICAÇÃO E/OU DESIGNAÇÃO SEQUENCIAL | |
| Datas de publicação e/ou designação sequencial | 1993 |
| 520 ## - NOTA DE RESUMO, ETC | |
| Resumo, etc. | An effective, unusual 34-word story of the beginnings of a friendship, accompanied by wild and wonderful illustrations. Against pastel backgrounds, in vibrant, colorful images, an African-American boy and a white boy meet on the street. "What's up?" "Not much." "Why?" "No fun." "Oh?" "No friends." These one- and two-word exchanges on each spread lead to a tentative offer of friendship, sealed as both boys jump high in the air and yell "Yow!" The succinct, rhythmic text and the strong cartoonlike watercolor-and-charcoal illustrations are perfect complements. The feelings of each child run the gamut from loneliness, curiosity, fear of rejection, and hopefulness to, finally, joy; the illustrations do a particularly fine job of limning each boy's emotions in very simple images on the oversized pages. With a beautifully balanced, economical style, the book illumines the peaks and pitfalls of getting acquainted, and puts in a good word for brotherhood as well. Amusing for story times, or for use in discussions of feelings, it is fun to read and look at, and appealing to the eye, ear, and heart. (Grade Level: Kindergarten-3) |
| 650 #4 - ASSUNTO--TERMO TÓPICO | |
| Cabeçalho tópico ou nome geográfico | Friendship |
| 650 #4 - ASSUNTO--TERMO TÓPICO | |
| Cabeçalho tópico ou nome geográfico | Kindergarten's Literature |
| 650 #4 - ASSUNTO--TERMO TÓPICO | |
| Cabeçalho tópico ou nome geográfico | Feelings and Emotions |
| 942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA ADICIONADOS (KOHA) | |
| Tipo de material Koha | Livros |
| Situação do descarte | Situação das perdas | Situação física | Não pode ser emprestado | Biblioteca de origem | Biblioteca atual | Data de aquisição | Total de empréstimos | Número de chamada completo | Código de barras | Data de último acesso | Data do preço efetivo | Tipo de material Koha |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Canadian School of Niterói - Piratininga | Canadian School of Niterói - Piratininga | 09/02/2024 | Y1- RAS | A01767 | 09/02/2024 | 09/02/2024 | Livros |